Godó Tibor: Salgótarjánban született 1924. március 17-én munkacsaládba. Anyja Máté Teréz, iskolai végzettsége érettségi, foglalkozása tisztviselő. 1942-től 1945-ig az Acélárugyárban, majd rövid ideig Dombováron a közigazgatásban dolgozott. Ezt követően hadnagyi rendfokozatot szerezve, elvégezte a repülőműszaki tiszti iskolát de pár hónapos csapatszolgálat után 1952-ben leszerelt, s előbb a 63. Sz. Építőipari Trösztnél helyezkedett el, majd ismét az Acélárugyárba került, ahol előbb gépkocsivezetőként, később tisztviselőként dolgozott. 1956. október 29-én tagja lett az Acélárugyár munkástanácsának, s még aznap megbízták a városi nemzetőrség szervezésével. Ettől kezdve november 6-áig, mint a városi nemzetőrség helyettes parancsnoka működött. Itteni feladatának megszünte után visszament az Acélárugyárba és a továbbiakban a munkástanácsba végzett munkát. Mindezekért 1957. március 4-én közbiztonsági őrizetbe vették, majd előzetes letartóztatásba helyezték. A Balassagyarmati Megyei Bíróság 1958. március 4-én első fokon 1 év és 6 hónap börtönbüntetésre, mint főbüntetésre, egyes jogai gyakorlásától való 3 évi eltiltásra és 500 Ft értékű vagyon elkobzásra, mint mellékbüntetésre ítélte. Másodfokon a Legfelsőbb Bíróság 1958. szeptember 17-én főbüntetését a közbiztonsági őrizetben és az előzetes letartóztatásban töltött idővel kitöltöttnek vette, míg a mellékbüntetéseket helybenhagyta.

<<<