Magos Béla dr.: 1922. június 15-én született Oroson. Anyja neve Klanyik Mária. Iskolai végzettsége jogi egyetem, foglalkozása vállalati jogász. 1949-ben került az Acélárugyárba jogügyi előadónak. 1956-ban megválasztották a gyár központi munkástanácsa elnökének, amely tisztségéről november 20-án szembetegsége miatt lemondott. Gyakorlatilag személyének köszönhető, hogy a kb. 4000 főt foglalkoztató üzemben elnöksége alatt semminemű atrocitásra nem került sor. Híve volt viszont annak, hogy a gyárból az alkalmatlan egyéneket leváltsák. Döntéseit minden esetben az igazgatótanács és a munkástanács jóváhagyásával hozta. Fenti tevékenységéért 1957. március 1-én előzetes letartóztatásba helyezték, majd 1958. március 4-én első fokon a Balassagyarmati Megyei Bíróság 6 év börtönre, mint főbüntetésre, egyes jogai gyakorlásának 10 évi eltiltására és minden fellelhető vagyona elkobzására ítélte. Másodfokon a Legfelsőbb Bíróság 1958. szeptember 17-én a börtönbüntetést 4 évre, az egyes jogai korlátozását 5 évre, a vagyonelkobzást pedig 1000 Ft-ra mérsékelte.

<<<